Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
KVANTIFIKACE PŘESNOSTI MĚŘENÍ TLAKOVÝCH ZTRÁT PŘI HODNOCENÍ PÓROVITOSTI HLINÍKOVÝCH ODLITKŮ
Velehradský, Petr ; Jelínek, Milan (oponent) ; Pernikář, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice při zkouškách těsnosti na tlakovacích zařízeních Schreiner v podniku KOVOLIS HEDVIKOV a.s. Zkoušené díly jsou tepelné výměníky osobních automobilů z hliníkových slitin, u kterých dochází k únikům zejména v důsledku porezity při odlévání. Byla provedena analýza se zjištěním nejproblematičtějších míst u těchto dílů a následně provedeny série zkoušek a měření ke zjištění kvantifikace přesnosti zkoušek. V závěru je shrnutí s navrhovanými opatřeními, jejichž vlivem je možné přesnost měření úniku u hliníkových odlitků zlepšit.
Posouzení přístupů pro výpočty přírubových šroubových spojů
Jeník, Ivan ; Chlud, Michal (oponent) ; Hůlka, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou návrhu a kontroly těsněných přírubových spojů. První část definuje pojem přírubový spoj a jeho namáhání. Mapuje a hodnotí možné varianty konstrukčního řešení. Zmíněna je také problematika předepjatých šroubových spojů, včetně silových poměrů ve spoji, určení tuhosti částí spoje a jeho pevnosti. Dále analýza příčin poruch šroubů a jejich odstraňování, metody vytváření předpětí. Je předložen přehled v současné době nejpoužívanějších typů těsnění, jejich vlastností, použití a definice charakteristických hodnot těsnění a jejich určování dle normy ČSN EN 13 555. Další část se zabývá vlastním procesem návrhu přírubového spoje. Uvádí normy pro návrh, požadované výstupy a posuzuje analytický a numerický přístup. Byl vytvořen výpočtový program v MS Excel 2007 pro návrhový výpočet přírubového spoje dle ČSN EN 1591-1. Verifikace výsledků výpočtového programu byla provedena výpočty identických modelů metodou konečných prvků (MKP) v systému Ansys 14.0 Workbench. Jsou předloženy a opraveny chyby ve vzorcích normy. Na závěr jsou posouzeny výsledky získané analyticky a pomocí MKP pro konkrétní zatěžovací stavy armatury šoupátka DN 300. Je použito hřebenové těsnění s nelineárním modelem materiálu.
Optimalizace ultrazvukového detektoru úniků pneumatického systému
Macků, Ondřej ; Mazal, Pavel (oponent) ; Vlašic, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a optimalizací vyměnitelných modulů pro lokalizaci vzduchem šířeného ultrazvuku v rámci konstrukčního návrhu ultrazvukové sondy. Využitím technologie rapid prototyping bylo vyrobeno několik sérií těchto modulů, které byly následně testovány na uměle vytvořeném zdroji úniku. Na základě těchto verifikačních experimentů byly vybrány a upraveny dva typy, které pokrývají široké použití při identifikaci úniků v pneumatickém systému, tj. modul pro dlouhý dosah pro přesnější a rozšířený dosah detekce úniku a fokusační nástavec pro zúžení přijímaného pásma skenovacího modulu a eliminaci okolního ultrazvuku. Součástí práce je také analýza akustického signálu zpracovaného na moderních analyzátorech akustické emise, které umožňují kromě záznamu standardních parametrů také kontinuální vzorkování až do 10 MHz a dále konstrukční řešení uchycení přídavných modulů na detektor. Práce je tak přínosná z hlediska rozšíření povědomí o problematice měření úniků, výroby prototypů za použití 3D tisku a vytvoření návrhu a hotových modulů.
Využití vzduchu jakožto měřicího media pro detekci netěsností v automobilovém průmyslu
Babický, Jan ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Dvořák, Jaromír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlastnostmi a využitím vzduchu, jakožto měřicího média při detekci a ověřování míry netěsnosti měřené soustavy. Cílem práce je se všeobecně seznámit s metodami detekce míry netěsnosti, které se v široké technické praxi využívají a s vlivy, které toto měření mohou, někdy i zásadně, ovlivňovat. Detailněji se práce zabývá metodami, které využívají jako zkušební medium stlačený vzduch. Praktickým cílem bakalářské práce je porovnání měřících metodik, popř. návrh nové metodiky pro detekci míry netěsnosti hřídelových těsnění vysokotlakých čerpadel systému Common rail, vyráběných firmou Bosch Diesel s.r.o. v Jihlavě, konkrétně u produktové řady CPN5.
Optimalizace ultrazvukového detektoru úniků pneumatického systému
Macků, Ondřej ; Mazal, Pavel (oponent) ; Vlašic, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a optimalizací vyměnitelných modulů pro lokalizaci vzduchem šířeného ultrazvuku v rámci konstrukčního návrhu ultrazvukové sondy. Využitím technologie rapid prototyping bylo vyrobeno několik sérií těchto modulů, které byly následně testovány na uměle vytvořeném zdroji úniku. Na základě těchto verifikačních experimentů byly vybrány a upraveny dva typy, které pokrývají široké použití při identifikaci úniků v pneumatickém systému, tj. modul pro dlouhý dosah pro přesnější a rozšířený dosah detekce úniku a fokusační nástavec pro zúžení přijímaného pásma skenovacího modulu a eliminaci okolního ultrazvuku. Součástí práce je také analýza akustického signálu zpracovaného na moderních analyzátorech akustické emise, které umožňují kromě záznamu standardních parametrů také kontinuální vzorkování až do 10 MHz a dále konstrukční řešení uchycení přídavných modulů na detektor. Práce je tak přínosná z hlediska rozšíření povědomí o problematice měření úniků, výroby prototypů za použití 3D tisku a vytvoření návrhu a hotových modulů.
Analýza bezpečnostních opatření Tipsport Arény pro řešení mimořádných událostí.
Benko, Michal ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Analýza bezpečnostních opatření Tipsport Arény pro řešení mimořádných událostí Cíle: Cílem této diplomové práce je, popsat a rozebrat technologii zimního stadionu Tipsport Arény v pražských Holešovicích z hlediska bezpečnosti, zhodnotit interní bezpečnostní opatření HC Sparta Praha, identifikovat mimořádné situace, které mohou vzniknout na zimním stadionu a přiblížit preventivní opatření vytvořené proti těmto situacím. Metody: V diplomové práci bylo použito metody kompilační pro rozbor stěžejních bodů ohledně technologií a nebezpečných látek využívaných na zimním stadionu, bezpečnostních plánů vyplývajících z legislativy a rozbor integrovaného záchranného systému. V praktické části, zabývající se technologiemi a bezpečnostními opatřeními zvoleného zimního stadionu, bylo využito metod analýzy, pozorování a rozhovoru. Výsledky: Bezpečnostní opatření Tipsport arény je vyhodnoceno jako kladné a její rozbor je uveden v bezpečnostním opatření obsluhy chladících zařízení, bezpečnostní kontrole před pořádanou akcí, členění provozovaných činností podle požárního nebezpečí a jsou k nim přiloženy dokumentace požární ochrany v Tipsport aréně. Klíčová slova: únik, čpavek, soustava, stadion, výpadek
KVANTIFIKACE PŘESNOSTI MĚŘENÍ TLAKOVÝCH ZTRÁT PŘI HODNOCENÍ PÓROVITOSTI HLINÍKOVÝCH ODLITKŮ
Velehradský, Petr ; Jelínek, Milan (oponent) ; Pernikář, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice při zkouškách těsnosti na tlakovacích zařízeních Schreiner v podniku KOVOLIS HEDVIKOV a.s. Zkoušené díly jsou tepelné výměníky osobních automobilů z hliníkových slitin, u kterých dochází k únikům zejména v důsledku porezity při odlévání. Byla provedena analýza se zjištěním nejproblematičtějších míst u těchto dílů a následně provedeny série zkoušek a měření ke zjištění kvantifikace přesnosti zkoušek. V závěru je shrnutí s navrhovanými opatřeními, jejichž vlivem je možné přesnost měření úniku u hliníkových odlitků zlepšit.
Využití vzduchu jakožto měřicího media pro detekci netěsností v automobilovém průmyslu
Babický, Jan ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Dvořák, Jaromír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlastnostmi a využitím vzduchu, jakožto měřicího média při detekci a ověřování míry netěsnosti měřené soustavy. Cílem práce je se všeobecně seznámit s metodami detekce míry netěsnosti, které se v široké technické praxi využívají a s vlivy, které toto měření mohou, někdy i zásadně, ovlivňovat. Detailněji se práce zabývá metodami, které využívají jako zkušební medium stlačený vzduch. Praktickým cílem bakalářské práce je porovnání měřících metodik, popř. návrh nové metodiky pro detekci míry netěsnosti hřídelových těsnění vysokotlakých čerpadel systému Common rail, vyráběných firmou Bosch Diesel s.r.o. v Jihlavě, konkrétně u produktové řady CPN5.
Posouzení přístupů pro výpočty přírubových šroubových spojů
Jeník, Ivan ; Chlud, Michal (oponent) ; Hůlka, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou návrhu a kontroly těsněných přírubových spojů. První část definuje pojem přírubový spoj a jeho namáhání. Mapuje a hodnotí možné varianty konstrukčního řešení. Zmíněna je také problematika předepjatých šroubových spojů, včetně silových poměrů ve spoji, určení tuhosti částí spoje a jeho pevnosti. Dále analýza příčin poruch šroubů a jejich odstraňování, metody vytváření předpětí. Je předložen přehled v současné době nejpoužívanějších typů těsnění, jejich vlastností, použití a definice charakteristických hodnot těsnění a jejich určování dle normy ČSN EN 13 555. Další část se zabývá vlastním procesem návrhu přírubového spoje. Uvádí normy pro návrh, požadované výstupy a posuzuje analytický a numerický přístup. Byl vytvořen výpočtový program v MS Excel 2007 pro návrhový výpočet přírubového spoje dle ČSN EN 1591-1. Verifikace výsledků výpočtového programu byla provedena výpočty identických modelů metodou konečných prvků (MKP) v systému Ansys 14.0 Workbench. Jsou předloženy a opraveny chyby ve vzorcích normy. Na závěr jsou posouzeny výsledky získané analyticky a pomocí MKP pro konkrétní zatěžovací stavy armatury šoupátka DN 300. Je použito hřebenové těsnění s nelineárním modelem materiálu.
Simulovaná dopravní nehoda cisterny v Ústí nad Labem spojená s únikem chlóru
LANGOVÁ, Regina
Hlavním tématem předkládané diplomové práce je simulovaná dopravní nehoda vozidla převážející tlakové sudy s chlórem.Studie je zaměřena na vyhodnocení dopadu případné havárie na životy a zdraví obyvatel, posouzení rizik a míry nebezpečí dle vybraných metod a v neposlední míře na zjištění informovanosti obyvatel ústeckého kraje.V práci je detailně popsána dopravní nehoda s podrobným vyhodnocením rizik pomocí metody IAEA-TECDOC-727, což je kvantitativní hodnocení zdrojů rizika z hlediska ohrožení života osob.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.